Saturday, October 25, 2008

Walking into others' life... and leaving it... without leaving anything behind... none at all...

There's a rule in Forest reserves... "take nothing but photographs... and leave nothing but footsteps..."

Am i not even comparable to a forest?? yea... maybe i am... i'm seriously very surprised that i can get to know someone... and i thought i knew the persons quite well... and suddenly... i found out that i'm just a nothing in everyone's life and memories... it's just like i don't even exist in their worlds... is it my own problem?? or is it their fault?? guess it's my own problem... maybe i'm just too annoying and irritating to be remembered... this world is seriously a very dangerous place... or maybe it's just because i'm too lazy and lousy to face everything?? looks like everything's my oen problem... guess i can't just blame others... it's all my fault.. *siiiiiiiiiiighsssssssssssss*

looks like i'll have to get used to walking into others' memories without leaving a trace inside... although i failed to do so since i was born................ it's a hard thing to do.......... hope i'll succeed...



林宥嘉 - 再别康桥

轻轻的我走了
正如我轻轻的来
我轻轻地招手
作别西天的云彩

那河畔的金柳
是夕阳中的新娘
波光里的艳影
在我心头荡漾

寻梦撑一支一支长篙
向青草更青处漫溯
满载一船一船星辉
在星辉斑斓里放歌

软泥上的青荇
油油的在水底招摇
在康河的柔波里
我甘心做一条水草

那榆阴下的一潭
不是清泉是天上虹
揉碎在浮藻间
沉淀着彩虹似的梦

但我不能不能放歌
悄悄是别离的笙箫
夏虫也为我为我沉默
沉默是今晚的康桥

悄悄的我走了走了
正如我悄悄的来
我挥一挥衣袖衣袖
不带走一片云彩



突然爱上了这首歌。。。它是在说我心情吗??不是啊。。。它是安宁吗?? 适合在睡觉的时候听吗?? 可是在这个时候的我。。。觉得它很灰。。。很蓝。。。一听就渗入我的心。。。完全不需问过我的允许。。。唉。。。我不是轻轻地走。。。而是无声息地走了。。。我没挥衣袖。。。留不下东西。。。却带走了很多回忆。。。自私的我。。。有可能能够适应这种生活吗??不知道。。。但愿答案能够在终有一天被我找到吧。。。

No comments: